Якщо у вас виникли проблеми під час спроби отримати доступ до цього веб-сайту, зателефонуйте за +38 044 228 1473 або скористайтеся додатком FlixBus Google Assistant.

§§ geoTextTitle §§

§§ geoLinkText §§

I. Для Flix-компанії: Загальні умови здійснення перевезення

Станом на: 07.08.2019

1 Застосування цих умов

Умови здійснення перевезень регулюють питання перевезення пасажирів автобусами FlixBus. Автобуси здійснюють пасажирські перевезення.

1.1 Якщо перевезення здійснюється партнерською компанією, діють ці загальні правила та умови здійснення перевезень. Із текстом цих правил і умов можна ознайомитися на веб-сайтах партнерських компаній. Звертаємо вашу увагу на те, що правила й умови, ймовірно, будуть доступні лише англійською мовою. Партнерські компанії не здійснюють перевезення під брендом FlixBus, за винятком маршруту 96 Відень - Грац і маршруту X96 Аеропорт Відня - Грац, що обслуговуються компанією Dr. Richard Linien & Co KG.

2 Право на перевезення

2.1 Право на перевезення виникає в разі укладення договору про перевезення.

2.2 Підтвердження бронювання (див. пункт 3.1) надає пасажиру право на здійснення поїздки з пункту відправлення до пункту призначення, вказаних у квитку. Згідно з чинним законодавством, посадка та висадка на зупинках, відмінних від вказаних у квитку, не допускаються.

2.3 У разі купівлі квитка у водія перевезення здійснюється тільки у випадку, якщо на всьому відрізку маршруту є достатня кількість вільних пасажирських місць.

2.4 Якщо пасажир просить здійснити зупинку на вимогу, водій зобов’язаний здійснити таку зупинку, тільки якщо бронювання здійснювалося заздалегідь і з зазначенням цієї зупинки. Зупинки на вимогу позначені відповідним чином у відповідному маршруті. Інформацію про правила бронювання заздалегідь наведено для кожного окремого маршруту.

3 Квитки, плата за перевезення

3.1 За перевезення стягується плата згідно із встановленим тарифом. Як підтвердження стягнення оплати компанія FlixMobility видає квиток. Квитком вважається підтвердження бронювання в роздрукованому або електронному форматі (наприклад, у форматі PDF), пред’явлене разом із дійсним посвідченням особи, що містить фотографію пасажира. У разі купівлі квитка у водія автобуса квитанція, надана в роздрукованому вигляді або заповнена від руки, є одночасно і квитанцією про купівлю, і підтвердженням бронювання. Квиток видається на кожного окремого пасажира та кожну окрему поїздку. Рейс із пересадками вважається однією автобусною поїздкою. Під час здійснення бронювання необхідно вказати ім’я та прізвище пасажира, а також, якщо необхідно, дату народження. Щоб пасажир отримав право на перевезення, його ім’я повинно збігатися з іменем, вказаним в актуальному списку бронювань, що відображається на мобільному телефоні водія або персоналу автобусної станції. Виконання звірки рекомендується шляхом сканування квитка.

3.2 Пасажир зобов’язаний здійснити бронювання до відправлення автобуса. Посадка на автобус можлива тільки в разі пред’явлення дійсного підтвердження бронювання.

3.2.1 Автобусну поїздку можна забронювати онлайн на веб-порталах чи в мобільних додатках FlixMobility, за телефоном, у партнерських агентствах, у водія автобуса (за повним тарифом) та в представників компанії на певних автобусних станціях. Купити квиток у водія можна лише у випадку, якщо протягом усього відрізку маршруту в автобусі будуть вільні місця в достатній кількості. У зв’язку з цим ми рекомендуємо купувати квитки заздалегідь (онлайн, у додатку або через агентство).

3.2.2 Підтвердження бронювання (з інформацією про замовлення) можна зберегти, відкрити на веб-порталах або отримати на адресу електронної пошти в разі потреби.

3.2.3 Кожен пасажир, що має на руках дійсний квиток, має право на автобусне місце. Пасажири з дітьми та люди з обмеженими можливостями мають перевагу при виборі місць.

3.3 Купівля квитків онлайн:

3.3.1 Демонстрація продуктів в онлайн-магазині (на веб-сайті або в додатку) не є пропозицією, що накладає юридичні зобов’язання; це онлайн-каталог, у якому потенційні пасажири можуть знайти інформацію про доступні пропозиції. Натискаючи на клавішу «Забронювати» / «Купити», користувач додає замовлення до кошика, що має зобов’язувальний характер. Квиток видається на кожного окремого пасажира та кожну окрему поїздку. Рейс із пересадками вважається однією автобусною поїздкою. Підтвердження отримання замовлення автоматично надсилається електронним листом одразу після розміщення замовлення. Договір про здійснення перевезення вважається укладеним тільки після прийняття компанією FlixMobility замовлення та відправлення відповідного підтвердження. Таке підтвердження прийняття замовлення може бути надіслано як автоматичним електронним листом із підтвердженням замовлення, так і окремим листом.

3.3.2 Використання сучасних технологій означає, що ми не можемо гарантувати відсутність помилок в онлайн-даних і/або їх постійну доступність. Розробка та робота комп’ютерних програм (програмного забезпечення) та систем опрацювання даних (апаратного забезпечення) без жодних збоїв, а також виключення всіх непередбачуваних факторів, що можуть виникнути у зв’язку з використанням інтернет-середовища, не є можливими. У зв’язку з цим компанія FlixMobility не дає жодних гарантій щодо постійної та безперебійної доступності своїх веб-сайтів та технічних систем. Зокрема у зв’язку з технічними характеристиками інтернет-середовища ми не можемо гарантувати постійну доступність функції онлайн-бронювання. Якщо з огляду на технічні проблеми система стає доступною пізніше (наприклад, після періоду, відведеного для бронювання заздалегідь), ми не надаємо жодних знижок.

3.3.3 Звертаємо вашу увагу на те, що за умови здійснення дистанційного продажу, коли договір, за яким оператор зобов’язується після укладення договору надати послугу в конкретну дату та час або протягом визначеного проміжку часу, укладено онлайн, юридичні положення про розірвання договорів, які застосовуються, наприклад, до онлайн-замовлень поштою, не діють. Тим не менш, зазначене вище положення не впливає на наші правила та умови щодо скасування бронювання.

3.4 Офіси продажу з персоналом:

Агенції з продажу, точки продажу квитків та служби обслуговування клієнтів Flix-компаній можуть стягувати агентський збір за бронювання квитків або його скасування. Агентський збір точки продажу залежить від місця знаходження точки продажу.

3.5 Плата за перевезення:

3.5.1 Доступність усіх категорій тарифів не гарантується при всіх способах бронювання. Наприклад, забронювати квиток зі знижкою або за акційною ціною в певних випадках можливо лише онлайн.

3.5.2 Плата за проїзд стосується тільки перевезення людей; інші послуги та сервіси, такі як бронювання місць та перевезення велосипедів, додаткового або спеціального багажу сплачуються окремо.

3.5.3 Існують вимоги для придбання квитків за зниженими цінами. З цими вимогами можна ознайомитися в умовах тарифу, що публікуються для кожного конкретного маршруту.

3.6 Підтримка телефоном:

Служба з обслуговування клієнтів Flix-компаній може стягувати збір за обслуговування телефоном у разі здійснення бронювання або його відміни по телефону.

4 Недійсність квитків

У разі проведення вибіркової перевірки квитків на предмет їх дійсності від пасажира вимагається показати квиток та дійсне посвідчення особи з фотографією на вимогу співробітника однієї з Flix-компаній.

5 Штраф за поїздку без квитка

5.1 Пасажир зобов’язаний сплатити штраф у разі, якщо буде встановлено, що він здійснив посадку на автобус без купівлі квитка заздалегідь або у водія автобуса.

5.2 Якщо під час перевірки буде виявлено, що у пасажира відсутній квиток, він буде зобов’язаний на вимогу надати особисту інформацію та пред’явити посвідчення особи.

5.3 Розмір штрафу становить подвійний тариф за подолану відстань (але не менше, ніж 60 євро) плюс вартість поїздки до місця призначення. У разі неможливості встановити подолану відстань, початковою точкою вважатиметься початкова станція маршруту.

5.4 Штраф підлягає сплаті негайно або не пізніше, ніж протягом 2 тижнів з моменту отримання письмової квитанції на сплату штрафу. Якщо штраф не сплачено протягом відведеного строку, за кожне письмове нагадування стягуватиметься додаткова плата в розмірі 5 євро, за винятком випадків, коли пасажир може довести, що сума витрат на опрацювання була нижчою або нульовою. Flix-компанії залишають за собою право вживати додаткових заходів, включаючи притягнення до цивільної та/або кримінальної відповідальності.

6 Розклад

6.1 Ми залишаємо за собою право вносити зміни до затвердженого й опублікованого часу, дати, маршруту та тарифу подорожі, якщо це обумовлено вмотивованою необхідністю (зокрема, необхідністю виконання рішення ліцензійного органу).

6.2 Якщо для маршруту, зазначеного в розкладі, надано коментар «потрібне офіційне затвердження», це означає, що ми ще не отримали ліцензію на певний аспект такого маршруту (пересадку, зупинку, дату, тариф тощо) як передумову впровадження такого маршруту.

6.3 Якщо зміни до розкладу вносяться після укладення договору та перевізник не несе відповідальності за такі зміни (наприклад, через довгострокові наслідки стихійного лиха або постійне ведення будівництва), пасажири не мають права на подання претензії на відшкодування за умови, що такі зміни не передбачають критичного відхилення від початкового часу відправлення та прибуття (понад 2 години). Якщо зміни призводять до критичного відхилення від розкладу, пасажири мають право безкоштовно відмовитися від подорожі. Для цього необхідно звернутися на гарячу лінію підтримки клієнтів за одним із цих номерів телефону:

  • Німеччина та Швейцарія (німецький стаціонарний номер): +49 30 300 137 300
  • Австрія (австрійський стаціонарний номер): +43 820 910 340
  • Італія (італійський стаціонарний номер): +39 (02) 947 59 208
  • Франція (французький стаціонарний номер): +33 (0)1 76 36 04 12
  • Велика Британія (британський стаціонарний номер): +44 1 78 82 98 784
  • Хорватія (хорватський стаціонарний номер): +385 1 800 03 80
  • Данія (данський стаціонарний номер): +45 32 72 93 86
  • Швеція (шведський стаціонарний номер): +46 850513750
  • Польща (польський стаціонарний номер): +48 22 307 93 34
  • Угорщини (угорський стаціонарний номер): +36 1 701 04 78
  • Румунії (румунський стаціонарний номер): +40.376.300.111
  • України (український стаціонарний номер): +38 044 228 1473*

або написати нам на адресу електронної пошти service@flixbus.com.ua. Пасажирам дозволяється не здійснювати подорож у цих випадках. Інші права пасажирів залишаються незмінними.

7 Початок подорожі

7.1 Пасажирам рекомендується прибути на станцію за 15 хвилин до відправлення автобуса.

7.2 У разі відсутності пасажира в момент запланованого відправлення автобуса, право на перевезення та здійснення подорожі може бути передано іншій особі.

7.3 Якщо пасажира було повідомлено про затримку рейсу шляхом надсилання текстового повідомлення, електронного листа або іншим чином у письмовому вигляді, право на здійснення перевезення та подорожі анулюється тільки в разі відсутності пасажира в час відправлення, зазначений у текстовому повідомленні або електронному листі.

7.4 Щоб пасажир отримав право на перевезення, його ім’я повинно збігатися з іменем, вказаним в актуальному списку бронювань, що відображається на мобільному телефоні водія або персоналу автобусної станції. Виконання звірки рекомендується шляхом сканування квитка. У виняткових випадках від пасажира вимагається пред’явити водієві автобуса та обслуговуючому персоналу підтвердження бронювання в роздрукованому або електронному (PDF-файл) форматі, а також посвідчення особи державного зразка з фотографією (ID-картка, паспорт з дійсною візою у разі необхідності).

8 Пересадки

8.1 Як правило, опубліковані маршрути є прямими. У деяких випадках вам може знадобитися здійснити пересадку.

8.2 Якщо пересадка є частиною зазначеного маршруту, Flix-компанії гарантують, що ви дістанетеся до місця призначення. У рідкісних випадках, коли ваш автобус спізнюється, а автобус, на який здійснюється пересадка, не може зачекати, Flix-компанії запропонують альтернативний рейс. У деяких випадках вам може бути запропоновано пересісти на автобус іншої компанії, автомобіль або залізничний транспорт. Можливість вибору форми транспорту не передбачено. Якщо пункт призначення перебуває на далекій відстані або в разі відсутності доступних альтернативних рейсів та необхідності перенесення пересадки на інший день, вам буде запропоновано безкоштовне проживання в готелі середнього класу.

8.3 Наведене вище положення діє тільки у випадках, коли бронювання було здійснено на прямий рейс компанії FlixMobility. При створенні маршруту з пересадками шляхом окремого бронювання квитків на рейси пасажир самостійно несе ризики, пов’язані з імовірним запізненням на пересадку. Претензії на надання альтернативного рейсу або проживання в готелі в таких випадках не задовольняються. Тим не менш, компанія FlixMobility або Flix-компанії докладуть необхідних зусиль для інформування таких пасажирів про доступні альтернативні рейси.

8.4 Пересадка на транспортні рейси, що не здійснюються Flix-компаніями, не гарантується.

9 Загальні обов’язки пасажирів

9.1 Пасажири зобов’язуються дотримуватися інструкцій водія та супроводжуючого персоналу.

9.2 Водій та диспетчер мають право відмовити в перевезенні пасажирам, що перебувають у стані очевидного алкогольного або наркотичного сп’яніння. Це ж правило діє стосовно пасажирів, що іншим чином порушують безпеку інших пасажирів або негативно впливають на їх благополуччя. У таких випадках претензії на надання альтернативного транспорту не задовольняються.

9.3 У салоні автобусу забороняється палити, у тому числі електронні сигарети.

9.4 Пасажири самостійно несуть відповідальність за збитки, спричинені автобусу чи в автобусі.

9.5 Пасажири, які спеціально або через недбалість розкидають сміття в автобусі або іншим чином його забруднюють, зобов’язуються сплатити Flix-компанії плату за прибирання в розмірі 100 євро, проте мають право довести, що збитків не було спричинено або що їх розмір значно менший за названу фіксовану плату.

9.6 Перевізник має право скасувати договір на перевезення без попереднього повідомлення, якщо поведінка пасажира (попри усне попередження) заважає перевізнику та/або іншим пасажирам продовжувати подорож. Це правило також застосовується в разі, коли пасажир відмовляється виконувати передбачені інструкції (наприклад, інструкції з безпеки). У цьому випадку перевізник не зобов’язаний відшкодовувати сплачені кошти. Виняток становлять ситуації, пов’язані з інфекційною хворобою пасажира, відповідно до § 3 розділу 1 статті 2 VO-ABB. У такому випадку пасажир має право на повне відшкодування вартості квитка.

9.7 Згідно з вимогами закону, всі пасажири зобов’язані використовувати ремені безпеки (якщо ними обладнано автобус).

9.8 Під час перерв, зупинок або перевірок співробітниками поліції пасажири повинні покинути автобус на вимогу водія або обслуговуючого персоналу. Під час перерви пасажир зобов’язаний дотримуватися тривалості перерви, яку оголосив водій або обслуговуючий персонал. Якщо пасажир не повернувся до автобуса після зазначеного часу, водій має право продовжувати рейс та не несе відповідальності за відсутність пасажира після закінчення оголошеної перерви.

10 Особливі обов’язки пасажирів, пов’язані з подорожжю міжнародним рейсом

10.1 У разі подорожі міжнародним рейсом пасажир самостійно несе відповідальність за дотримання всіх законів та правил, пов’язаних з ідентифікаційними документами, візами, іноземними валютами, митницею і здоров’ям. FlixBus не несе жодних зобов’язань за негативні наслідки, пов’язані з недотриманням цих законів і правил, навіть якщо їх було змінено після здійснення бронювання.

10.2 Подорожуючи міжнародним рейсом, пасажир зобов’язаний отримати всі необхідні документи для подорожі, а також дотримуватися законодавства своєї країни, країни, через яку пролягає маршрут автобусної подорожі, та країни призначення. (Як правило, пасажири повинні мати при собі: посвідчення особи — для громадян Європейського Союзу, Норвегії та Ісландії; закордонний паспорт — для громадян усіх інших країн). 
Рекомендуємо ознайомитися з правилами в’їзду та вимогами щодо подорожі, які діють у країні/країнах призначення та транзитній країні/країнах, зв’язавшись із представниками відповідних посольств і консульств, а також відвідавши веб-сайт europa.eu: http://europa.eu/youreurope/citizens/travel/entry-exit/index_en.htm 
FlixBus не несе жодних зобов’язань за наслідки, пов’язані з відсутністю в пасажира необхідних документів та ідентифікаційних паперів.

10.3 Перед відправленням пасажири, які подорожують міжнародним рейсом, зобов’язані на вимогу водія та обслуговуючого персоналу пред’явити ідентифікаційний документ державного зразка, що містить принаймні фотографію пасажира, його ім’я та прізвище (ID-картка, паспорт з дійсною візою у разі необхідності). Водій та обслуговуючий персонал зобов'язані перевірити, чи відповідає інформація, вказана у квитку, інформації, вказаній в ідентифікаційному документі (ID-картка/паспорт), пред'явленому пасажиром.

10.4 FlixBus залишає за собою право відмовити в посадці, якщо:

  • у пасажира відсутній документ або посвідчення особи, що містить фотографію пасажира, його ім’я та прізвище (10.3);
  • інформація, вказана в документі або посвідченні особи, не збігається з інформацією, вказаною у квитку.

10.5 Щодо положень статті 10.4, FlixBus не несе жодних зобов’язань за повне або часткове відшкодування вартості квитка або надання компенсації в будь-якій іншій формі.

10.6 З метою прискорення проходження митного контролю, багаж і валізи повинні бути відімкнені.

10.7 Пасажирам дозволяється перевозити тільки ті товари, характер і кількість яких не передбачають сплати митних зборів.

11 Діти та неповнолітні особи

11.1 Дітей віком від 0 до 3 років можна перевозити лише в спеціальних дитячих кріслах. Під час поїздки такі крісла необхідно закріплювати ременями безпеки, якими оснащений автобус. Дитячі крісла мають бути пристосованими до кріплення двоточковими ременями безпеки, і особи, які супроводжують дітей, мають принести ці крісла із собою до автобуса.

11.2 Діти та неповнолітні особи до 10 років перевозяться на всіх внутрішніх та міжнародних рейсах лише в тому випадку, якщо під час поїздки їх супроводжуватиме дорослий.

11.3 Діти та неповнолітні особи віком від 10 до 14 років можуть подорожувати без супроводу лише в тому випадку, якщо під час процесу бронювання хтось із батьків або опікунів підтвердив у письмовій формі, що неповнолітній(-я) здатний(-а) та спроможний(-на) вирушити в таку подорож самостійно і без нагляду. FlixMobility, товариства Flix та їхні партнерські компанії виключають прийняття на себе зобов’язання з нагляду за неповнолітніми особами. Діти, які подорожують самостійно, не перевозяться на нічних рейсах або на рейсах, які перетинають державні кордони. Так само всі діти, які подорожують самостійно, не допускаються до перевезення рейсами з пересадками.

11.4 Молоді люди віком від 15 років можуть подорожувати самостійно. Для міжнародних рейсів хтось із батьків або опікунів має забезпечити наявність при собі в молодої людини всіх документів та посвідчень особи, необхідних для перетину кордону (див. пункт 11.2).

11.5 Діти подорожують за зниженим тарифом. Це стосується дітей та неповнолітніх осіб до 15 років. Якщо наявний акційний тариф, нижчий за знижені тарифи, дитина автоматично отримує вигідніший тариф.

12 Пасажири з інвалідністю або обмеженою мобільністю

12.1 Послуги перевезення надаються всім особам незалежно від того, чи мають вони інвалідність або обмежену мобільність. Особам з інвалідністю або особам з обмеженою мобільністю FlixBus надає допомогу, яка належить до компетенції перевізника відповідно до статті I a та b постанови (ЄС) 181/2011.

12.1.1 Усередині Чехії особи з інвалідністю або обмеженою мобільністю подорожують за зниженим тарифом, якщо вони можуть пред’явити дійсну, видану в Чехії карту ZTP або ZTP/P.

12.2 Супроводжуюча особа, а також собаки-поводирі, у тому числі для незрячих

12.2.1 Супроводжуюча особа має право на безкоштовне перевезення, якщо буде доведено необхідність постійного супроводу. Підтвердженням є пред’явлення на початку поїздки відповідного документа, який фіксує необхідність постійного супроводу, наприклад, у Німеччині це — посвідчення інваліда або довідка лікаря-спеціаліста.

12.2.2 Щоб забезпечити здійснимість перевезення особи з інвалідністю або обмеженою мобільністю, а також її супроводжуючої особи, пасажирові необхідно повідомити нам про свою потребу перед бронюванням. (див. пункт 12.5.3).

12.2.3 Собаки-поводирі, у тому числі для незрячих, яких мусять перевозити з собою люди з особливим потребами, підлягають безкоштовному перевезенню, якщо буде пред’явлено посвідчення інваліда або відповідну довідку (див. 12.2.1). Ці тварини звільнені від необхідності мати на собі намордник.

12.2.4 Щоб забезпечити здійснимість перевезення собаки-поводиря, пасажирові необхідно зателефонувати до служби підтримки клієнтів, щоб повідомити про свою потребу перед бронюванням і щонайменше за 36 годин до від’їзду.

12.3 Зупинки/автобусні вокзали

Flix-компанії не мають жодного впливу на стан інфраструктури і, відповідно, пристосованість зупинок та автобусних вокзалів для використання людьми з інвалідністю, і тому вони не можуть брати на себе жодні гарантії щодо цього. Відповідальність за таку пристосованість лежить на адміністрації відповідної станції.

12.4 Відмова в перевезенні

12.4.1 Якщо через конструкцію транспортного засобу або через інфраструктуру, включно з автобусними вокзалами та автобусними станціями, фізично неможливо здійснити посадку, висадку або перевезення людини з інвалідністю або обмеженою мобільністю у безпечний та операційно здійсненний спосіб, застерігається право здійснити резервування, оформити проїзний документ або іншим чином надати в розпорядження чи взяти особу на борт транспортного засобу. У такому випадку така особа буде поінформована службою товариств Flix про всі допустимі альтернативи перевезенню.

12.4.2 У зв’язку з конструкцією транспортного засобу, зараз перевезення можливе лише тоді, коли особи з інвалідністю або обмеженнями мобільності можуть вирушити в поїздку самостійно і без сторонньої допомоги. Пасажир може попросити на власний вибір взяти з собою для супроводу одну іншу особу, яка може надати допомогу, що її потребує особа з інвалідністю або з обмеженою мобільністю для усунення таких причин. Така супроводжуюча особа перевозиться безкоштовно; наскільки це можливо, такій особі буде надано місце поруч із людиною з інвалідністю або з обмеженою мобільністю.

12.4.3 Такого пасажира буде негайно і на вимогу письмово повідомлено в межах п’яти робочих днів після отримання заяви про відповідні причини відмови в перевезенні.

12.4.4 Якщо перевезення пасажира з інвалідністю або обмеженою мобільністю пройшло перевірку, було видано відповідний проїзний документ і такому пасажирові було все-таки відмовлено в перевезенні, пасажир і супроводжуюча особа мають право на: (а) відшкодування вартості проїзду та у відповідних випадках якнайшвидше безкоштовне повернення до першого відправного пункту, як вказано в договорі про перевезення, або (б) якщо це можливо, продовження поїздки або подальшу поїздку іншим шляхом за допомогою відповідної альтернативної служби перевезення до вказаного в договорі про перевезення місця призначення.

12.5 Перевезення з собою інвалідного візка або допоміжних засобів для пересування

12.5.1 Пасажири з інвалідністю або обмеженою мобільністю мають право на безкоштовне перевезення із собою своїх інвалідних візків або допоміжних засобів для пересування в багажному відділенні автобуса. З міркувань безпеки інвалідні візки мають складатися та не містити електродвигунів.

12.5.2 Крім цього, усі інвалідні візки, необхідні в пасажирському салоні, незалежно від дати виготовлення, повинні мати точки кріплення для закріплення, так звані «силові вузли», відповідно до DIN 75078-2, а також дозвіл від виробника відповідно до DIN EN 12183 або 12184. Дотримання наведених вище норм для перевезення необхідно підтвердити у формулярі, який надсилається перед бронюванням. (див. пункт 12.5.4).

12.5.3 Щоб перевірити можливість перевезення, ми просимо пасажира повідомити телефоном до нашої служби підтримки клієнтів про точну конструкцію інвалідного візка або інших додаткових засобів для пересування за 14 і щонайменше за 7 днів перед бронюванням (за умови перевезення в пасажирському салоні) або щонайменше за 36 годин (за умови перевезення в багажному відділенні) до виїзду.

12.5.4 Пасажир підтверджує, що функціонально та технічно інвалідний візок спроектований таким чином, що його можна безпечно використовувати під час поїздки. Інвалідний візок відповідає актуальним офіційним вимогам безпеки. У перевезенні в інвалідному візку може бути відмовлено, якщо існують істотні підстави вважати, що безпечне перевезення є неможливим або сумнівним. Перевізник виключає відповідальність за збитки, які можуть бути спричинені неналежним технічним станом інвалідного візка.

13 Бронювання пасажирських місць

13.1 Заявка на бронювання пасажирських місць

13.1.1 На деяких маршрутах FlixBus на момент замовлення бронювання через веб-сайт FlixBus, у партнерських агентствах та в касах компанії Flix існує можливість бронювання певного місця (біля проходу чи вікна, у певному ряду, за столом). Якщо послуга доступна на обраному маршруті, то можна забронювати місце. Ця послуга є платною. Плата за місце нараховується за тарифом, який діє в день придбання квитка на відповідну поїздку. Сума залежить від обраної категорії та співвідношення місць. Місця відрізняються лише розташуванням (наприклад, кращий вид, місце за столом).

13.1.2 Бронювання місця вважається успішним після отримання підтвердження бронювання. У випадку бронювання квитків для декількох осіб, місця за особами не закріплюються, тобто зв’язок між бронюванням місць та особами бронювання не передбачений.

13.1.3 Бронювання місця (платне) не є обов’язковим. Якщо місце не заброньоване, пасажир може вільно обрати місце в певній зоні. У цьому випадку неможливо гарантувати, що сім’ї та групи будуть сидіти разом. Однак завжди гарантується, що кожен клієнт отримує місце в автобусі.

13.2 Обмеження при бронюванні місць

13.2.1 У випадку запізнення на посадку в автобус, право на посадочне місце та проїзд втрачається. У цьому випадку FlixBus має право повторно продати квиток відповідно до пункту 7.2. Тому навіть у разі бронювання місця, рекомендується прибути на станцію за 15 хвилин до відправлення.

13.2.2 Взагалі тільки особи, які забронювали місце, мають право займати заброньоване місце. FlixBus може перерозподіляти місця з технічних причин або з міркувань безпеки, навіть після посадки. Це можуть бути, зокрема, такі випадки, коли вагітним жінкам, неповнолітнім особам, дітям, котрі подорожують самі, або людям з фізичними вадами при довготривалих подорожах призначені інші місця, а необхідні їм місця є недоступними. У такому випадку слід дотримуватись інструкцій водія автобуса. Перерозподіл місць здійснюється незалежно від раси, релігії, кольору шкіри, національності чи статі.

13.2.3 Якщо є потреба змінити заброньоване місце, а в заброньованій або вищій категорії відсутні місця, то пасажир може вимагати повернення плати за бронювання місця.

13.2.4 У разі скасування та затримки рейсу у відповідності до пункту 16 сума за резервування місць буде відшкодована.

13.2.5 Відшкодування коштів не буде, якщо поїздка не відбулася або місце було отримане чи придбане безкоштовно.

13.3 Скасування та зміна бронювання

Плата за бронювання місць повертається у разі скасування або переоформлення бронювання подорожі, крім випадків, коли місце було отримане безкоштовно. Діють положення пункту 9 умов бронювання. Якщо поїздка однієї особи скасовується, заброньовані місця можуть бути передані іншим пасажирам того ж бронювання.

13.4 Бронювання додаткового місця

13.4.1 Застосовуються положення 13.1 – 13.3.

13.4.2 Додаткове місце не надає ще одного права на перевезення у значенні абзацу 2.2. Тому передавати його іншій особі, яка не має дійсного квитка, не дозволяється.

13.4.3 Збір за резервування місця для сидіння розраховується відповідно до наших чинних цін на квитки. В них уже передбачений збір за резервування місць.

14 Перевезення речей

14.1 Багаж:

14.1.1 У вартість поїздки включено безкоштовне перевезення одного місця багажу максимальним розміром 80 х 50 х 30 см на одного пасажира. Допускаються незначні відхилення розмірів, якщо сума розмірів багажу за висотою, шириною та довжиною не перевищує 160 см. Кожний пасажир може безкоштовно перевозити багаж максимальною загальною вагою до 20 кг. До багажу належать валізи та сумки. Як виняток допускається перевезення туристичного рюкзака. Ви можете дізнатися більше про дозволений безкоштовний багаж під час бронювання.

14.1.2 Додатковий багаж

14.1.2.1 В окремих випадках, за наявності вільного місця, можливе оплатне перевезення ще одного місця багажу (додатковий багаж) максимальним розміром 80 x 50 x 30 см та максимальною вагою до 20 кг. Для додаткового багажу також допускаються незначні відхилення розмірів, якщо сума розмірів не перевищує 160 см. Перевезення більш ніж одного місця багажу не гарантується. Будь ласка, зверніть увагу, що на деяких наших рейсах можуть діяти винятки з правил перевезення багажу.

14.1.2.2 Реєстрація додаткового багажу заздалегідь є необхідною. За цю послугу стягується багажний збір. Збір за додатковий багаж залежить від використаного методу бронювання. Резервація може бути здійснена онлайн в процесі бронювання або телефоном після здійснення бронювання. Якщо одиниця багажу зареєстрована телефоном через службу підтримки клієнтів, збір має бути сплачений водієві автобуса. Реєстрація телефоном через службу підтримки клієнтів може бути зроблена за відповідними номерами гарячої лінії:

  • Німеччина та Швейцарія (німецький стаціонарний номер): +49 30 300 137 300
  • Австрія (австрійський стаціонарний номер): +43 820 910 340
  • Італія (італійський стаціонарний номер): +39 (02) 947 59 208
  • Франція (французький стаціонарний номер): +33 (0)1 76 36 04 12
  • Велика Британія (британський стаціонарний номер): +44 1 78 82 98 784
  • Хорватія (хорватський стаціонарний номер): +385 1 800 03 80
  • Данія (данський стаціонарний номер): +45 32 72 93 86
  • Швеція (шведський стаціонарний номер): +46 850513750
  • Угорщини (угорський стаціонарний номер): +36 1 701 04 78
  • Румунії (румунський стаціонарний номер): +40.376.300.111
  • України (український стаціонарний номер): +38 044 228 1473*

14.1.3 Щоб уникнути плутанини та помилок, пасажири зобов’язані позначити на багажі своє ім’я та адресу.

14.1.4 У разі здійснення пересадки пасажири повинні самостійно перекласти багаж. Водій може надати допомогу тільки у виняткових випадках, наприклад, якщо пасажир є особою з обмеженими фізичними можливостями або вадами руху.

14.2 Ручна поклажа:

14.2.1 Квиток надає право на безкоштовне перевезення однієї одиниці ручної поклажі за умови, що її розмір не перевищує 42 x 30 x 18 см, а вага не перевищує 7 кг.

14.2.2 Пасажири зобов’язані розмістити ручну поклажу в пасажирському салоні таким чином, щоб вона не порушувала безпеку та не заважала під час руху автобуса, а також не спричиняла незручностей іншим пасажирам. Ручну поклажу слід розмістити в багажних відсіках у верхній частині автобуса або під переднім сидінням.

14.2.3 Відповідальність за збереження цілісності вмісту ручної поклажі протягом поїздки несе сам пасажир. У разі здійснення несанкціонованого доступу до поклажі сторонніми особами необхідно повідомити про це водія автобуса. Пасажирам рекомендується перевірити вміст ручної поклажі незадовго до закінчення подорожі.

14.3 Спеціальний багаж:

14.3.1 Перевезення спеціального багажу необхідно забронювати та підтвердити заздалегідь. Можливість перевезення спеціального багажу не є загальним правилом.

14.3.2 Спеціальним багажем вважаються предмети, розмір яких перевищує розмір звичайного багажу. При цьому загальний розмір спеціального багажу (висота в см + ширина в см + глибина в см) не може бути більшим ніж 240 см. Вага одного місця спеціального багажу не може перевищувати 30 кг.

14.3.3 Кожному пасажиру дозволяється перевезення не більше ніж 1 одиниці спеціального багажу.

14.3.4 Як правило, ми забороняємо перевезення конструкційних елементів, меблів або їх частин, електронних приладів, дощок для серфінгу та картонних коробок. Ортопедичні засоби та велосипеди не є спеціальним багажем. Їх перевезення регулюється окремими правилами.

14.3.5 Спеціальний багаж підлягає реєстрації через систему бронювання або (якщо можливо для рейсу) за наведеними нижче телефонами гарячої лінії не раніше ніж за 48 годин до подорожі:

  • Німеччина та Швейцарія (німецький стаціонарний номер): +49 30 300 137 300
  • Австрія (австрійський стаціонарний номер): +43 820 910 340
  • Італія (італійський стаціонарний номер): +39 (02) 947 59 208
  • Франція (французький стаціонарний номер): +33 (0)1 76 36 04 12
  • Велика Британія (британський стаціонарний номер): +44 1 78 82 98 784
  • Хорватія (хорватський стаціонарний номер): +385 1 800 03 80
  • Данія (данський стаціонарний номер): +45 32 72 93 86
  • Швеція (шведський стаціонарний номер): +46 850513750
  • Польща (польський стаціонарний номер): +48 22 307 93 34
  • Угорщини (угорський стаціонарний номер): +36 1 701 04 78
  • Румунії (румунський стаціонарний номер): +40.376.300.111
  • України (український стаціонарний номер): +38 044 228 1473*

якщо здійснюється перевезення спеціального багажу, стягується збір за додатковий багаж за кожну його одиницю. Збір за спеціальний багаж не залежить від довжини заброньованого маршруту та ціни заброньованого квитка. На відміну від перевезення звичайного багажу, за перевезення спеціального багажу завжди стягується плата.

14.4 Музичні інструменти:

14.4.1 Музичні інструменти є спеціальним багажем. Якщо розмір музичного інструмента (у футлярі) менший за розмір ручної поклажі, його можна перевезти безкоштовно замість ручної поклажі. Якщо розмір музичного інструмента (у футлярі) перевищує розмір ручної поклажі, його потрібно здати в багажний відсік. У цьому випадку за перевезення музичного інструменту стягуватиметься додаткова плата (див. пункт 14.3.5). Перевезення музичних інструментів, розмір яких у футлярі перевищує 135x48x35 см, заборонено.

14.4.2 Рекомендується перевозити музичні інструменти у твердому футлярі.

14.5 Цінні речі:

14.5.1 Цінні речі (наприклад, гроші, ювелірні прикраси, дорогоцінні метали, ключі, окуляри (сонцезахисні та/або окуляри для читання), електронні пристрої (ноутбуки, iPad, планшети, MP3-плеєри, телефони, камери), контактні лінзи, протези, ліки, важливі документи (дипломи, інші сертифікати, грамоти, паспорти, водійські права, цінні папери) та інше, а також крихкі предмети слід перевозити в ручній поклажі, а не в багажному відсіку. За збереження їх цілісності пасажири самостійно несуть відповідальність.

14.5.2 У разі перевезення цінних речей у звичайному багажі ми не прийматимемо претензій щодо нашої відповідальності. Зазначене вище положення не застосовується до випадків, коли цілісність багажу порушено спеціально або через нашу недбалість.

14.6 Дитячі візки:

14.6.1 Перевезення дитячих візків можливе як спеціального багажу (не більше ніж 1 дитячий візок на пасажира). Допускається перевезення тільки дитячих візків, що складаються. Перевезення дитячих візків, що не складаються, не дозволяється. Для реєстрації перевезення багажу необхідно зателефонувати на гарячу лінію відділу підтримки клієнтів щонайменше за 48 годин до відправлення.

14.6.2 За перевезення дитячих візків додаткова плата не стягується.

14.7 Велосипеди:

14.7.1 На деяких маршрутах здійснюється перевезення велосипедів. Велосипеди повинні бути стандартних розмірів без надбудов і не повинні перевищувати вагу 25 кг – електричні велосипеди, педелекси, тандеми або велосипеди з трьома колесами виключені з перевезення.

14.7.2 Якщо ви бажаєте взяти з собою велосипед, рекомендуємо заздалегідь бронювати квиток та місце для велосипеда.

14.7.3 Максимальна кількість місць для велосипедів в автобусі — 5 місць. Можливість перевезення велосипеда не є загальним правилом.

14.7.4 За перевезення велосипедів стягується додатковий збір за перевезення велосипеда. Збір за перевезення велосипеда не залежить від довжини заброньованого маршруту та ціни заброньованого квитка. Перевезення здійснюється на пристрої для перевезення велосипедів. У окремих випадках перевезення є можливим лише у відповідному пакуванні в багажному відділенні (що може вимагати, наприклад, складення велосипеда). В такому разі, необхідно повідомити службу підтримки клієнтів (стосовно п.п. 15.3.5).

14.8 Ми не надаємо страхування речей, залишених в автобусі. Якщо ви залишили речі в автобусі, заповніть форму пошуку загублених речей на онлайн-порталі FlixMobility.

14.9 Забороняється перевозити небезпечні матеріали та об’єкти, особливо:

  • вибухові, легкозаймисті, радіоактивні, ароматні суміші, суміші, що можуть спричинити корозію;
  • незапаковані та незахищені об’єкти, що можуть травмувати інших пасажирів.

До їх числа відносять, наприклад, зброю, амуніцію та піротехніку.

15 Перевезення тварин

15.1 Перевезення собак і інших тварин у автобусах далекого прямування заборонено.

15.2 Щодо собак-поводирів діють правила, викладені в пунктах 12.2.3 та 12.2.4.

16 Права пасажирів у випадку затримки або скасування рейсу

16.1 У разі затримки або скасування рейсу, Flix-компанії або оператор автобусної станції якомога швидше повідомлять про це пасажирів (але не пізніше ніж через 30 хвилин після запланованого часу відправлення) та сповістить про очікуваний час відправлення, щойно ця інформація стане доступною. Flix-компанії повинні надавати всім пасажирам інформацію про затримки та скасування в електронному форматі, особливо для автобусних станцій, не оснащених персоналом. Для отримання цієї інформації пасажири повинні надати необхідну контактну інформацію (наприклад, номер мобільного телефону).

16.2 У разі обґрунтованого припущення, що рейс буде скасовано або затримано на понад 120 хвилин, або що кількість заброньованих квитків перевищує кількість доступних місць, пасажири можуть діяти таким чином: (а) продовжити подорож найближчим доступним рейсом до місця призначення, вказаного в договорі на перевезення, на умовах, аналогічних умовам оригінального бронювання, або (б) надіслати запит на відшкодування коштів і отримання безкоштовної зворотної подорожі автобусом до місця відправлення, зазначеного в договорі на перевезення. Якщо затримка або скасування рейсу повністю порушила плани пасажира щодо подорожі, запит на відшкодування коштів повинен бути надісланий як щодо завершеної частини маршруту, так і щодо невикористаної. Відшкодування здійснюється в грошовій формі протягом 14 днів з моменту отримання запиту на відшкодування або отримання пасажиром можливості скористатися одним із зазначених вище варіантів — (а) чи (б) — за винятком випадків, коли було узгоджено іншу форму відшкодування.

16.3 Компанія FlixMobility зобов’язується надати пасажирам можливість безкоштовного проживання в готелі або іншому варіанті розміщення та надати допомогу в переміщенні між автобусної станцією та місцем розміщення, якщо пасажирам потрібне розміщення на одну чи більше діб через скасування рейсу або якщо автобус, тривалість маршруту якого становить понад 3 години, затримується на понад 90 хвилин. У цьому випадку компанія FlixMobility зобов’язується запропонувати пасажирам снеки, харчування та напої в кількості, пропорційній періоду очікування або затримки, за умови, що вони доступні в автобусі чи на автобусній станції або можуть бути забезпечені в розумний спосіб. Розмір відповідальності компанії FlixMobility щодо розміщення обмежується 80 євро на добу протягом не більшедвох діб, при цьому перевезення між автобусною станцією та місцем проживання не входить до цієї суми. Зазначені вище вимоги щодо надання безкоштовного проживання в готелі чи іншому типі розміщення не застосовуються у випадку, якщо компанія FlixMobility може довести, що скасування або затримка були спричинені поганими погодними умовами або стихійним лихом, що унеможливлювали безпечне здійснення автобусної подорожі.

16.4 У разі поломки автобуса під час подорожі компанія FlixMobility повинна запропонувати пасажирам можливість продовжити подорож на іншому автобусі або дістатися до пункту очікування, з якого може бути продовжено подорож.

16.5 Задоволення будь-яких інших претензій щодо збитків, спричинених скасуванням або затримкою рейсу, не виключені.

17 Відповідальність

17.1 У разі незначної недбалості відповідальність повинна бути понесена (за винятком травм, нанесених життю, здоров’ю або тілесних ушкоджень) тільки у випадку порушення критичних договірних обов’язків. Відповідальність у разі навмисної або грубої недбалості є необмеженою.

17.2 У разі звичайної недбалості відповідальність за супутні ризики виключається. Ці положення не застосовуються у випадках тілесних ушкоджень, а також травм спричинених життю та здоров’ю навмисне або через недбалість.

17.3 У випадку смерті або тілесного ушкодження, максимальна сума компенсації на одного пасажира становить 220 000 євро, причому рівень компенсації прямо відповідає положенням StVG (Закону про дорожній рух) у випадку їх застосування.

17.4 Відповідальність і сума компенсації в разі ушкодження багажу:

17.4.1 У разі ушкодження чи втрати багажу через дорожньо-транспортну пригоду, максимальна сума компенсації на одного пасажира та одну одиницю багажу становить 1200 євро.

17.4.2 Відповідальність виключається у випадках втрати багажу, коли не відбулася дорожньо-транспортна пригода, випадкового переплутання багажу з багажем інших пасажирів та крадіжки, окрім випадків навмисної або грубої недбалості.

17.4.3 Відповідальність за пошкодження багажу в результаті неналежного пакування багажу пасажиром виключається, за винятком випадків, коли таке пошкодження було вчинене навмисне або через грубу недбалість.

17.5 Сума компенсації в разі втрати чи пошкодження інвалідного візка чи іншого обладнання для пересування повинна дорівнювати щонайменше вартості нового обладнання або вартості його ремонту. У такому випадку будуть докладатися максимальні зусилля для щонайменше тимчасової заміни інвалідного візка або іншого обладнання для пересування обладнанням з аналогічними технічними та функціональними можливостями.

17.6 Максимальна сума компенсації за пошкодження власності (що не є пошкодженням багажу в результаті дорожньо-транспортної пригоди та пошкодженням інвалідного візка або іншого обладнання для пересування), згідно з розділом 23 Закону Німеччини «Про громадський транспорт» (Personenbeförderungsgesetz, PBfG), становить 1000 євро, за винятком випадків, коли пошкодження було навмисним або є результатом грубої недбалості.

17.7 Згадані вище обмеження та виключення не застосовуються щодо встановленої законом відповідальності без вини або в окремих випадках, коли сторони домовляються про відсутність вини.

18 Загальні умови здійснення перевезення

Окрім цих спеціальних умов здійснення перевезення, застосовується постанова щодо Загальних умов здійснення перевезення на трамваї та автобусі, а також рейсовому моторному транспорті від 27 лютого 1970 року («Вісник федерального законодавства» I, сторінка 230) у поточній редакції.

19 Вибір юрисдикції

Для торговців, юридичних і фізичних осіб, що не мають загальної юрисдикції на території Німеччини, а також для осіб, які перенесли своє місце проживання чи резидентство за кордон після укладення договору про перевезення, та для тих, чиє місце резидентства в момент подачі позову невідоме, місцем юрисдикції виступає Мюнхен.

20 Визнання положень недійсними

Якщо певні положення цих загальних правил і умов здійснення перевезення визнано повністю чи частково недійсними або незаконними, це жодним чином не повинно впливати на чинність договору про здійснення перевезення.

 

II.  Особливі умови здійснення перевезень, що діють у певних країнах

1.     Доповнення до умов здійснення перевезень для Данії:

  • до пункту 5: Студенти, діти та люди похилого віку можуть здійснювати поїздки на території Данії на пільгових умовах. Звертаємо вашу увагу, що для використання пільгових квитків при посадці в автобус необхідно пред’явити водієві відповідне посвідчення. Квитки, придбані для дітей, студентів і літніх людей, дійсні тільки при пред’явленні відповідного посвідчення особи. При відсутності належного документа пільговий квиток є недійсним, і для посадки в автобус пасажиру необхідно придбати новий квиток за повною вартістю.

Військовослужбовці Данії, що проходять обов’язкову військову службу, мають право безкоштовного проїзду за наявності відповідного посвідчення, що підтверджує факт проходження такої служби. Для здійснення поїздки необхідно зарезервувати місце, відправивши заявку за адресою електронної пошти: service@flixbus.com.ua

  • до пункту 11: Положення 11.2, 11.3 і 11.5 не поширюються на рейси всередині Данії. Неповнолітні особи віком до 16 років можуть подорожувати самостійно всередині Данії, також і рейсами з пересадками, якщо хтось із батьків або опікунів письмово підтвердив, що згадана неповнолітня особа перебуває в стані вирушити в подорож самостійно і без нагляду. FlixBus виключає свою відповідальність за нагляд за неповнолітніми особами. Усередині Данії діти завжди подорожують за зниженим тарифом у порівнянні з вартістю дорослого квитка. До двох дітей до 12 років можуть подорожувати безкоштовно в супроводі одного пасажира віком від 16 років. Одна дитина до 12 років може подорожувати безкоштовно в супроводі однієї дитини віком від 12 до 15 років.

2.   Доповнення до умов здійснення перевезень для Франції:

  • до пункту 11: Положення 11.2, 11.3 і 11.4 не застосовуються до рейсів усередині Франції та рейсів із Франції за кордон. Неповнолітні особи до 16 років мають подорожувати в супроводі когось із батьків або опікунів. Для подорожей молодих людей віком 16 та 17 років із Франції за кордон хтось із батьків або опікунів має забезпечити наявність при собі в молодої людини всіх документів та посвідчень особи, необхідних для перетину кордону (посвідчення особи або закордонний паспорт).
  • до пункту 12.2.1: Супроводжуюча особа має право на безкоштовне перевезення, якщо буде доведено необхідність постійного супроводу. Підтвердженням є пред’явлення на початку поїздки відповідного документа, який фіксує необхідність постійного супроводу: для Італії — медична довідка, для Франції — інвалідне посвідчення (з необхідністю супроводу).

3.  Доповнення до умов здійснення перевезень для Італії:

  • до пункту 12.2.1: Супроводжуюча особа має право на безкоштовне перевезення, якщо буде доведено необхідність постійного супроводу. Підтвердженням є пред’явлення на початку поїздки відповідного документа, який фіксує необхідність постійного супроводу: в Італії — довідки, видані місцевим органом охорони здоров’я (ASL) або «Державною установою соціального забезпечення» (INPS)

4.  Доповнення до умов здійснення перевезень для Польщі:

  • до пункту 2.2: Це положення не виключає право пасажира змінити договір про перевезення або відмовитися від договору про перевезення в місці, де зупиняється автобус на автобусній зупинці, під час подорожі маршрутами, які обслуговує компанія FlixBus Polska sp. z o.o. Відмова від договору про перевезення під час подорожі вимагає попереднього повідомлення водія. Зміна договору про перевезення під час подорожі вимагає попереднього повідомлення водія й купівлі нового квитка.
  • до пункту 3.1: Квитки, придбані на маршрути, які обслуговує компанія FlixBus Polska sp. z o.o., розглядаються як рахунок-фактура в значенні Закону Польщі про податок на додану вартість.
  • до пункту 3.2.1: Купівлю квитків на маршрути, які обслуговує компанія FlixBus Polska sp. z o.o., можна здійснити в салоні окремих автобусів.
  • до пункту 3.5.4: Щодо поїздок у межах Польщі, Закон Польщі про права на знижки на перевезення в громадському транспорті та інші положення передбачають надання належних знижок особам, які мають на них право. У цьому випадку плата розраховується на підставі встановленої законом знижки та ціни, зазначеної в прейскуранті, що наразі діє для певного маршруту. Пасажир зобов’язаний пред’явити чинний документ, який підтверджує право на знижку, до посадки в автобус. Інформацію про законні знижки та чинні документи для підтвердження права на знижку можна знайти тут.
  • до пункту 5: На маршрутах, які обслуговує компанія FlixBus Polska sp. z o.o., положення пункту 5 також застосовуються у випадку визнання відсутності відповідного документа, який засвідчує право на безкоштовний проїзд або проїзд за зниженим тарифом.
    • 5.3: На маршрутах, які обслуговує компанія FlixBus Polska sp. z o.o., збільшений тариф на проїзд є сумою стандартного тарифу та додаткового тарифу: 150 польських злотих — у разі сплати під час перевірки або 200 польських злотих — у разі видачі платіжної вимоги.
    • 5.4: На маршрутах, які обслуговує компанія FlixBus Polska sp. z o.o., сума збільшеного тарифу на проїзд та додаткового тарифу підлягає поверненню, а платіжна вимога має бути скасована після сплати комісійного збору в розмірі 15 польських злотих та у випадку, коли пасажир не пізніше ніж протягом 7 днів із дати перевезення по маршруту, надає документи, які підтверджують, що місце на відповідний рейс було заброньовано заздалегідь або що пасажир мав право на безкоштовний проїзд чи проїзд за зниженим тарифом. Відповідну документацію необхідно надіслати через форму зворотного зв'язку за адресою https://www.flixbus.com.ua/kompaniia/kontakty або ж рекомендованим листом на поштову адресу: FlixBus Polska sp. z o.o. Fabryczna 5A, 00-446 Warsaw, Poland (Польща).
  • до пункту 9.3: У Польщі вживання алкогольних напоїв в автобусі заборонено.
  • до пункту 9.5: Щодо маршрутів, які обслуговує компанія FlixBus Polska sp. z o.o., пункт 9.5 застосовується з тією умовою, що пасажири зобов’язані сплатити компенсацію за зазначене вище забруднення виключно в розмірі фактично заподіяної шкоди.
  • до пункту 17: Для Польщі положення пункту 17 не застосовуються, натомість застосовуються положення про відповідальність (від 17.8.1 до 17.8.9), які відповідають положенням Цивільного кодексу Польщі та Закону Польщі про перевезення пасажирів:
    • 17.8.1: Скарги, що виникають на підставі договору про перевезення, укладеного з перевізником, повинні бути подані за допомогою форми на веб-порталах FlixMobility в письмовій формі або скеровані в письмовій формі (рекомендованим листом) за такою адресою перевізника: FlixBus Polska sp. z o.o. Fabryczna 5A, 00-466 Warszawa, Polska (Польща). Скарги можна скеровувати протягом одного року з дня настання обставин, що є предметом скарги.
    • 17.8.2: Скарга повинна включати в себе, зокрема, зазначення особи, яка подала скаргу, опис обставин та занепокоєння, зазначення понесеного збитку, визначення вимоги (суми компенсації), а також підпис особи, яка подає скаргу. До скарги слід додати оригінал або ксерокопію квитка, а також інші документи щодо укладення договору про перевезення, включно з тими, що підтверджують право на безкоштовне перевезення або перевезення зі знижкою.
    • 17.8.3: У випадку скарги щодо багажу, будь ласка, детально опишіть шкоду та обставини, за яких вона сталася.
    • 17.8.4: Якщо скарга не відповідає зазначеним вище умовам, необхідна додаткова інформація. У такому випадку перевізник зателефонує особі, яка подала скаргу, щоб вона надала додаткові пояснення, протягом 14 днів після отримання запиту. У разі відсутності відповіді на дзвінок протягом встановленого періоду часу скарга розглядатись не буде.
    • 17.8.5: Перевізник розглядає скаргу протягом 30 днів із дати її отримання. 
    • 17.8.6: Інші умови та процедура детального розгляду скарг регулюються Законом про транспорт та нормативно-правовими актами Польщі.
  • до пункту 18 і 19: Ці пункти не стосуються маршрутів, які обслуговує компанія FlixBus Polska sp. z o.o.

5. Додаткові умови перевезення для Чеської Республіки

  • до пункту 3.3.3: відповідно до положень Частини 1840 Закону № 89/2012 Coll., Цивільного кодексу зі змінами спеціальні умови стосовно зобов’язань за договорами, виконуваними як договори на відстані, відповідно до яких покупець має право відмовитися від договору протягом періоду чотирнадцяти днів, не застосовуються до договорів щодо перевезення пасажирів.
  • до пункту 11.2 - 11.4: замість вікового обмеження в пунктах 11.2 - 11.4 дітей віком до шести років дозволяється перевозити лише в супроводі особи старшої десяти років.
  • до пункту 11.5: пасажири до шести років перевозяться безкоштовно. Це не стосується другої або кожної наступної дитини, яка супроводжується тим самим пасажиром або якщо дитині надається окреме місце для сидіння на прохання пасажира, який її супроводжує. Пасажири віком від 6 до 18 років перевозяться за зниженими тарифами.
  • до пункту 12: у межах Чеської Республіки особи з вадами або маломобільні особи перевозяться за зниженим тарифом при пред’явленні чинної картки ZTP або ZTP/P, виданої в Чеській Республіці.
  • до пункту 12.2.1: супроводжувач перевозиться безкоштовно в разі надання доказів необхідності постійного супроводу. Надання доказів розуміється як надання відповідного документа на початку подорожі, у якому зазначена необхідність постійного супроводу. У Чеській Республіці це чинна картка ZTP/P, видана в Чеській Республіці.
  • до пункту 16.2: у випадку наявності в пасажира квитка в один бік на рейс з пересадкою, який затримується в станції відправлення на 60 хвилин або більше, і якщо пасажир вирішить припинити свою подорож, він має право на відшкодування вартості подорожі.
  • до пункту 17.1 - 17.3, 17.6, 17.7: застосовується відповідальність відповідно до вимог законодавства.
  • до пункту 17.4.2: замість наявного положення застосовується таке: якщо пасажир не надасть докази вартості багажу або його частини, у випадках втрати або псування багажу він має право на компенсацію не більше ніж 1500 чеських крон.
  • до пункту 18: додатково до цих Загальних умов перевезення застосовується Декрет Міністерства транспорту і зв’язку № 175/2000 Coll. «Про транспортні правила для громадського залізничного та автомобільного пасажирського транспорту», а також інші відповідні акти законодавства.
  • до пункту 19: будь-які потенційні судові спори між  FlixBus CZ s.r.o. та пасажиром мають вирішуватися судом у  Чеській Республіці. 

6. Додаткові умови перевезення в Швеції

  • до пункту 11:Пункти 11.2, 11.3 й 11.5 не застосовуються до маршрутів у межах Швеції при бронюванні квитка на www.flixbus.se. Неповнолітні молодше 16 років можуть подорожувати самі в межах Швеції, навіть із пересадками, якщо один із батьків чи законний опікун дав неповнолітньому письмове підтвердження, що він/вона може подорожувати без супроводу й нагляду. FlixBus прямо відмовляється від обов'язку наглядати за неповнолітнім.
  • до пункту 11:Пункти 11.2, 11.3 й 11.4 не застосовуються до міжнародних подорожей зі Швеції з пересадками при бронюванні квитка на www.flixbus.se. Неповнолітні молодше 16 років повинні супроводжуватися одним із батьків чи законним опікуном під час транскордонної подорожі.